maandag 4 mei 2009

SEO tips voor webwinkels

SEO tips voor webwinkels

Als er een branche is die compleet afhankelijk is van zoekmachine verkeer is dat wel de webwinkel branche. Er worden gigantische bedragen uitgegeven aan Adwords campagnes, sommige draaien zelfs met verlies hierdoor. Dan vraag je je af waarom de campagnes dan niet stop gezet worden als ze toch niet rendabel draaien. Dan krijg je vaak te horen “Iedereen doet het toch, dus ik moet wel”. Je moet helemaal niks denk ik dan. Je kunt beter het geld dat je uitgeeft aan Adwords campagnes steken in het optimaliseren van je eigen website. Zorgen dat je aan de slag gaat met SEO ipv SEA. Organische zoekresultaten zijn nog altijd de beste, en goedkoopste op lange termijn.
Enkele tips voor webwinkels zijn:
1. Kies zorgvuldig voor je hostingAls je je richt op klanten uit een bepaald land, zorg dan dat je ook in dat land je website host. Je IP adres moet op het land gericht zijn, net als de servers waarop het draait, die moeten in het land van je klanten staan. Op die manier kom je goed in de zoekresultaten terecht van het land waar je je klanten vandaag wilt hebben.

2. Optimaliseer je plaatjesZie de post Genereer extra Traffic met Images

3. Content is KingJe content is je sterkste wapen in de strijd om de toppositie in Google. Zorg voor goede en unieke productbeschrijvingen. Gebruik h1 tags voor je titels, gebruik verder alt tags en bold tags. Zorg dat je je keywords niet te vaak herhaald, een keer of 3 is voldoende.

4. Start een weblogIn navolging op vorige tip is het maken van content het makkelijkst met een blog. Koppel een blog aan je webshop waarop je bijvoorbeeld de laatste trends meld, of de nieuwste producten. Blogs worden namelijk goed geïndexeerd, en Google vind dat de koppeling naar je producten waardoor je beter geïndexeerd word, en ook vaker.

5. Optimaliseer je Meta dataMeta data wordt steeds minder belangrijk, maar speelt nog steeds een belangrijke rol. Met name de Meta description en title is erg belangrijk. Zorg dat al je pagina’s unieke titels en descriptions hebben. Limiteer je titel tot +- 70 tekens en je beschrijving tot +- 150 tekens. Zet belangrijkste keywords vooraan in je titel.
Er zijn nog veel meer tips, maar dit zijn wel de meest belangrijke.

Volgende keer wat meer tips.


bron:http://www.seohandleiding.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten